Nieuwe editie van PrimaOnderwijs:

Kinderen verlaten school zonder voldoende kennis van lezen, schrijven en rekenen. Ook op het gebied van digitale vaardigheden en burgerschap is winst te behalen. Het verbeteren van deze basisvaardigheden staat hoog op het wensenlijstje van de overheid. Reden genoeg om begin van het schooljaar aandacht te schenken aan het thema ‘De basis op orde’.

Rond de basis op orde in het onderwijs zijn er verschillende visies en uitgangspunten. In dit nummer laten we graag de diversiteit binnen dit thema zien. Zo vinden Anna Bosman en Ton van Haperen: “Eerst moet je rekenkundig begrijpen dat een milligram iets anders is dan een kilogram, voordat je het gaat hebben over eten en overgewicht.” Zij zijn onderdeel van Team Red het Onderwijs. 

Een rondje leerkrachten en docenten leert ons dat meer ondersteuning om basisvaardigheden bij leerlingen te verbeteren loont. “Bij ons op school krijgen we tijd om te studeren of onderzoek te doen naar wat werkt in de klas”, geeft leerkracht Pascal Rooze aan.

Om de digitale geletterdheid verder te ontwikkelen heeft een aantal partijen de handen ineengeslagen. Onder de naam MediaMasters is een gratis serious game ontwikkeld waarmee scholen aan de slag kunnen. 

Lees PrimaOnderwijs online:  

De nieuwste artikelen wekelijks in je mail? MELD JE AAN voor de PrimaOnderwijs nieuwsbrief.

 

Reacties niet mogelijk

PrimaOnderwijs.nl maakt gebruik van cookies

Wij vragen uw akkoord voor het gebruik van cookies op onze website. Sommige cookies plaatsen we altijd om de website goed te laten werken. Ook plaatsen we altijd een cookie om volledig anoniem het gebruik van onze website te analyseren. Onze website maakt van meer cookies gebruik die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Zodat u bijvoorbeeld berichten kunt delen op social media. Door op 'Akkoord' te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer informatie is beschikbaar in ons cookiebeleid.

OK Toestaan Weigeren Lees voor meer informatie onze privacyverklaring privacy » Privacy- en cookiebeleid Dit veld is niet ingevuld De ingevulde tekst is te kort De ingevulde tekst is te lang